Nemrég a jótékonyság új szintre emelkedett. A LAHA egy újfajta leheőséget kínál nonprofit szervezeteknek, vállalkozásoknak és fogyasztóknak. Ahhoz, hogy megértsük, hogyan is működik, nézzük mi az a LAHA!

“Mi lenne, ha a nonprofit szervezetek sokkal több pénzt tudnának fordítani az általuk kitűzött célok elérésére, és nem csupán az adónk 1%-a felett gazdálkodnának? Mi lenne, ha nem csak évente egyszer kapnának egy kis aprópénzt, hanem rendszeres bevételeik lennének, és végre igazi nagy projekteket tudnának indítani? Talán jobb lenne a világ.

Ez foglalkoztatta egy új nonprofit rendszer, és internetes alkalmazás alapítóit, és úgy tűnik, megtalálták a mindenki számára élhető megoldást. A LAHA (Love all Help all) mozgalom valahol a startup lelkesedés és a jó ügyek melletti kiállás találkozási pontjában született. Képzeljünk el egy olyan jótékonysági kezdeményezést, melynek a célja az összes többi nonprofit szervezet pénzügyi ellátásának megoldása, és mellékesen az is, hogy a hétköznapi ember szokásává tegye a rendszeres adományozást. A LAHA mozgalom a támogatástudatos vásárlói szokások népszerűsítése és segítése érdekében jöt létre. A társadalmi felelősségről, az adományozás fontosságáról különböző fórumokon sokat hallunk, de talán ez a rendszer az egyik első, melyben ez a tevékenység valódi cselekedetekké, sőt, szokássá válhat. A LAHA segítségével bárki könnyedén meghatározhatja, hogy a mindennapi vásárlásaiból melyik civil szervezet vagy alapítvány kapjon támogatást. Az adomány mértékét a LAHA-val korábban megállapodott értékesítő cég határozza meg, viszont az irányát – tehát azt, hogy végül melyik

nonprofit szervezet kapjon támogatást – a vásárló dönti el.

A vásárlóknak azért nagyon szimpatikus a LAHA rendszer használata, mert számukra nem kerül semmibe az adományozás, ugyanis a termékek és szolgáltatások árában benne van az adomány összege, így az adakozás számukra nem jár költséggel. Jót tesznek, és önmagában már ezért jó érzés a LAHA-n keresztül vásárolni. A vállalkozások pedig árengedmény és marketing költség helyett inkább adakoznak az ügyfeleik által preferált nemes célra, ezáltal erősítve saját erkölcsi megítélésüket. Más megközelítésből a cégek jutalékot adnak a LAHA-nak minden egyes vásárlás után, amit persze a rendszer automatikusan továbbküld a vásárló által megjelölt karitatív szervezetnek 100 %-ban. A költség ráadásul adományként könyvelhető el, ami szintén vonzóvá teszi a rendszert a cégek számára. Ezzel a lehetőséggel nem csak egyre szélesebb körben lehet népszerűsíteni a karitatív szervezetek által végzett értékes munkát, hanem a hagyományos finanszírozási módok mellett újabb és folyamatos anyagi forrásokkal is meg lehet támogatni a nonprofitokat. A jótékonysági szervezet a LAHA által olyan eszközöket kap, melyek segítségével elkötelezett szimpatizánsai akár minden nap, kisebb-nagyobb összegekkel tudják őt támogatni, és ez neki semmibe sem kerül.

A LAHA rendszerben való regisztráció nonprofit szervezetek, cégek és magánszemélyek számára is ingyenes. A Love all, Help all Foundation sem a regisztrációért, sem az átutalt adományokért nem számít fel semmiféle díjat vagy jutalékot, teljesen ingyenesen használható. A pénzátutalások közvetlenül a cégektől az alapítványokhoz, egyesületekhez mennek, és a rendszer biztosítja az adományok útjának követését.

Összefoglalva jó a hétköznapi vásárlónak, mert egy nemes ügyet támogat, jó a kereskedelmi cégnek, hiszen egy újabb felületről jönnek vásárlói, ráadásul erkölcsi megítélése erősödik, és jó a nonprofit szervezeteknek, hiszen elkötelezett támogatóit rendszeres juttatásokra tudja buzdítani. A LAHA alapítói és aktivistái úgy tűnik, megtalálták a mindenki számára élhető megoldást. A szervezet több országban elkezdett tevékenykedni és célkitűzésük az, hogy az egész világban kiindulási pontja legyenek a mindennapi jótékonykodásnak és vásárlásoknak.”

https://hu.loveallhelpall.org/